Zpět na Magazín
Lidé z CNC

Pro budování značky potřebujete odvahu a dlouhodobou vizi

Je vůbec nějaký zaručený recept na to, jak může reklama pomoci konkrétnímu byznysu či značce? A je rozdíl jestli jsem velká korporace, nebo regionální firma? Pokud máte jasnou vizi, produkt, kterému věříte a plánujete dlouhodobě, je jedno, jak jste velcí. Pravidla platí stejná: Mějte odvahu a budujte vaší značku.

Přesně tak to dělají ti úspěšní. Ať jste malé rodinné vinařství, nebo celorepublikově úspěšný on-line prodejce se zeleným ufonem, postup bude stejný. Stačí se držet několika již vyzkoušených principů:

Brand a aktivace

Precizně cílíte, vše doměřujute? Optimalizujete cenu za klik, za konverzi, ROI, ROAS? Skvělé, ale to je jen část cesty k úspěchu. I ten nejlépe vedený výkonový marketing jednou vyčerpá svůj potenciál. Proto je nutné investovat i do toho, aby vaši značku lidé znali, dokázali ji rozpoznat a identifikovat se s ní. Když nepodporujete značku, lidé nebudou vaší výkonnostní reklamě tolik důvěřovat a budou méně klikat a nakupovat. Podle respektovaných marketérů Bineta a Fielda je obecně doporučovaný poměr investic do reklamy 60:40 ve prospěch brandu oproti aktivaci. Ke každé značce je však třeba přistupovat individuálně a poměr investic pečlivě plánovat.

Jeden či dva kanály komunikace jsou zoufale málo

Je to stará pravda a potvrzují ji i nedávno zveřejněné výsledky celosvětové studie společnosti Kantar a Oxfordské univerzity hodnotící úspěšnost mediálních kampaní s ohledem na využitý počet a typ mediálních kanálů. Závěry studie ukazují, že méně účinné kampaně příliš často investují do jednoho nebo dvou kanálů. Kdyby přitom zvážili lepší mediamix, mohly by být až 2,6x účinnější. I zde platí, že je každá značka jiná a bude růst podle jiných parametrů. Najít vhodnou kombinaci digitálních a offline kanálů, které jsou základem silného mediálního mixu, je třeba zvažovat a vyplatí se opřít o odborníky.

Povědomí. Přesvědčení. Prodej.

Komplexní integrovaná komunikace není nutně něco, na co dosáhnou jen velké firmy s obrovskými rozpočty. Musíte na to jít chytře. Začněte budovat povědomí. V této fázi potřebujete zásah napříč kanály, být vizuálně konzistentní a používat viditelné formáty, získat pozornost zákazníků. Dalším krokem je zákazníky přesvědčit. Vytvořte a budujte potřebu, pomocí kreativních a nativních formátů, spojením se s unikátním a kvalitním obsahem nebo úspěšnými eventy. Potenciál, který jste navýšili brandovými aktivitami, můžete přetavit v prodeje. Zde využijete širokou paletu nástrojů výkonového marketingu. Ať už jste v kterékoliv fázi kampaně, pomůže vám dobrý vlastní obsah. Tedy komunikace mimo reklamní formáty. Když umíte dodat zajímavá témata a poznatky, které se dají využít ve spolupráci s redakcemi čtených a sledovaných médií, máte vyhráno.

Možná by se do principů hodilo přidat i mít spolehlivého partnera. Když vyrostete z garážové firmy, kterou znají vaši přátelé, na firmu známou v celém regionu, ale mířící za jeho hranice, pravděpodobně si se svými marketingovými zkušenostmi nevystačíte. Nebojte se oslovit odborníky. V CNC umíme připravit komplexní analýzu pro vaši značku a navrhnout optimální rozložení marketingové komunikace. Budeme se opírat o kvalitní tržní i vlastní datové zdroje a mnohaleté praxe našich stratégů a specialistů. Máme silné zázemí největšího integrovaného mediálního domu, který má vlastní onlinová i printová média, online televizi, populární rádia a pořádá úspěšné eventy. Rádi doporučíme vhodný mediální mix i vám a pomůžeme vám růst. 

 

Tento článek jsem napsal pro rubriku Insider v časopise Marketing & Média

 

Tagy:

Spoluprácestrategie

Co se u nás právě děje?