Zpět na Magazín
Lidé z CNC

Příběh o „maternity”

Czech News Center je jedním z největších pablišerských domů v Česku. Jako takový se může pyšnit nepřebernou paletou kanálů, prostřednictvím kterých komunikuje směrem do populace. Z ní si dokáže vybírat unikátní segmenty cíloých skupin, a v rámci komunikace na ně hledat různá autentická řešení. Jedním z těchto segmentů je i maternity segment, na který jsme se v CNC rozhodli zaměřit nyní. „Protože jsme jediným mediálním domem, který dokáže ženu zaujmout po celý život!”

Ženy, jako cílová skupina, mají velký podíl na celkové návštěvnosti našich mediatypů. Matky s dětmi se podílejí téměř dvanácti procenty na celkové populaci a jsou silně homogenní skupinou, která čile komunikuje na sociálních sítích, hledá inspiraci v tisku a tráví ráda čas i v online prostoru. V současné chvíli na weby CNC přichází více než 30 procent matek a v tisku nás vyhledává více než 75 procent maminek na rodičovské dovolené. 

I proto se pro ženy celkově snažíme vytvořit stabilní místo, prožít s nimi celý jejich koloběh. 

Pomyslnou vstupní branou do maternity segmentu je pro naše uživatelky brand Maminka. Oslovuje ženy od 20 do 40 let věku. Srdce ženy netepe jen a pouze okolo stejnojmenného časopisu, který už roky informuje o aktuálních trendech, tématech a novinkách. Psaných rukou žen a maminek z naší redakce.Je zde také třeba populární event Maminka roku, vyprávějící unikátní příběhy žen a matek, které jsou vybrány z řad české populace na základě jejich jedinečnosti. Vrcholem je vyhlášení ocenění Maminka roku. V neposlední řadě je tu web, kde si na jedno kliknutí ženy mohou najít to své, od článků, přes videa, až po podcasty. 

Z Maminky se publikum posouvá hned dvěma směry, prvním z nich je Mimibazar. Mimibazar zaujme ženy, maminky. A to od porodu do věku dítěte 10 až 15 let. Matky zde sdílí znalosti s obstaráváním nejmenšího dítěte až po výchovu větších potomků. Část webu slouží k prodeji a nákupu nového i použitého zboží, jedna část maminek chodí na Mimibazar ušetřit peníze a nakoupit pěkné věci za nízkou cenu, ta druhá naopak prodává věci, které už nepotřebuje, ale mohou někomu jinému udělat radost, Plus si vydělají nějaké peníze navíc. Na Mimibazaru je naším uživatelkám dobře. Svědčí o tom i vysoká konverze samotných uživatelek a jejich faktor loajality. Ženy, které Mimibazar navštěvují, ho využívají i přes 10 let. Cítí se zde součástí komunity, ve které si navzájem rozumí. Mimibazar je místo, kde si maminky navzájem radí a pomáhají.

Tím druhým směrem je přechod z Maminky na web Žena.cz. Tam je k mání spíše trendový obsah. Redaktorky webu radí, co se zrovna nosí, kam na dobré jídlo, jak vybavit domácnost nebo jak se nestydět za oblečení dítěte na pískovišti. Naše publikum pak následně dostává ještě možnost odejít z mladistvých kanálů na ty vyzrálejší, a tam trávit čas s tématy, které zajímají zkušenou ženu. Takovým je třeba dáma.cz. 

Pokud tento koloběh projdeme celý, máme unikátní mozaiku kanálů komunikujících k ženskému publiku. Jejich cílem je maximalizovat sounáležitost čtenářek, prodloužit čas, který tráví s našimi médii, ale i jejich aktivace k tvorbě vlastního obsahu. Například v podobě receptů, komentářů a diskuzí k tématům.

Tento článek jsem napsal pro rubriku Insider v časopise Marketing & Média.

Tagy:

printonlineMimibazar.czmaternity

Co se u nás právě děje?