Zpět na Magazín
Právě nabízíme

Nativní reklama: Formát, který informuje, pomáhá řešit problémy, inspiruje a baví jako článek, video či podcast? V CNC není problém, popisuje Radka Bendová

Že obsah je král vám potvrdí každý marketér. Stejně jako že bannerová slepota na webu už je srovnatelná s „neviditelností” billboardů u dálnic. Dobrá marketingová strategie se bez obsahové strategie obejde v dnešní době už jen těžko. Mediální domy nabízí reklamní formáty, které jsou vizuálně i obsahově velice podobné klasickým článkům. V prostředí tištěných médií jde o advertorialy, v on-line prostřední o nativní formáty, ve videu můžete mít sponzorovaný obsah či obsah šitý na míru. Když ale máte zázemí silného mediálního domu, můžete klienty podpořit i formou landing pages vyrobených na míru nebo speciální podcastovou sérií. Různé nativní formáty reklamy má v CNC na starosti tým, který vede Radka Bendová. Povídali jsme si s ní, jak a proč se nově pouští CNC do podcastů O všem!

Podcasty jako reklamní formát? Proč jste se rozhodli je začít nabízet?

Naše inzertní oddělení v CNC je trochu jiné, než to bývá obvyklé. Máme relativně hodně kreativních sil i schopností a našim klientům dokážeme zajistit i servis, který jim obvykle poskytují agentury. Konkrétně v mém týmu se copywriteři, grafici i videotvůrci starají o výrobu PR článků, microsites pro různé obsahové a informační kampaně či videa, která používáme jako doporovodné promo PR kampaní, které si naši klienti u nás koupí. Umíme si poradit s texty, videem i speciálními stránkami. No, a v době, kdy roste obliba podcastů, dává víc než smysl nabídnout i podcasty. Věříme, že právě příběhy vyprávěné konkrétními lidmi mohou perfektně posloužit u témat, která vyžadují víc než rychlé čtení na pár minut.

Poslech podcastů roste, to zajisté, ale jak chcete zajistit, že se vaše podcasty budou poslouchat? Nebude i na ně brzy bannerová slepota”?

I zde platí, že obsah je rozhodující. Můžeme využít něco z naší tvorby a funkčnosti on-line PR článků a jiných nativních formátů. Dokážeme klientovi poradit, co lidi zaujme a jakou formou to či ono téma podat. Dále se můžeme opřít o dlouholeté poznatky našich redaktorů ze všech spekter společenských témat. A v neposlední řadě spolupracujeme i s Active Radio, které už má ve své české podcastové aplikaci Youradio Talk již téměř tisícovku podcastů a na 90 000 posluchačů týdně. Dokážeme tak najít obsah, který bude posluchače zajímat, doporučit jeho formu i podobu a pak jej i vyrobit a podpořit jeho viditelnost přesně u cílové skupiny našich klientů. K tomu je umíme  podpořit i v cross mediálních kampaních napříč našimi tituly – od printu, přes on-line právě po rádia či sociální sítě. Jde o kombinaci, jejíž síle věříme.

Jak vlastně probíhá taková výroba reklamního podcastu?

Od klienta potřebujeme zadání. Potřebujeme vědět, zda chce otevírat nějaké obecnější a větší téma nebo vyprávět specifické příběhy. Umíme si poradit s tím, když má klient jasnou představu a například chce sám v podcastu vystupovat nebo do něj zapojit majitele firmy, zaměstnance či své zákazníky. Díky redaktorům z Czech News Center či Active Radia si umíme ale poradit i se situací, kdy v podcastu náš klient sám nechce vystupovat nebo přesně neví, jak podcasty vymyslet. Moc rádi pak přijdeme s nápadem na formát i provedení tak, abychom připravili poutavý obsah. 

Jsou takové podcasty vhodné spíš pokud cílím na firmy, či pro komunikaci na koncové zákazníky?

Díky podcastům oslovíte B2B i B2C zákazníky. Je jedno, jestli máte zájem o posílení značky u vašich partnerů nebo cílíte spíše na koncové zákazníky. Díky širokému portfoliu titulů jsme v CNC schopni odpromovat podcasty s vámi či o vás přesně tam, kde potřebujete. Pokud cílíte spíše na B2B segment, máme připravené promo na Radiu Zet spolu s deníkem a webem E15. Pro ty, které zajímá spíše cílení na B2C, máme přichystanou možnost využít spotovou kampaň na rádiích Frekvence 1 nebo Evropa2, kterou doplňuje společenský týdeník Reflex. A zajímavý obsah vymyslíme pro oba typy cílových skupin.

Tagy:

onlinecrossmediaPodcastreklama

Co se u nás právě děje?