Zpět na Blog
Data a statistiky

Jak pracujeme s obsahem: může businessová „E15” vyhrát prezidentské volby na internetu?

Českou republikou rezonují poslední týdny primárně prezidentské volby. V mediálním prostředí je to téma, kterým se jednotlivé redakce zabývají klidně i měsíce. Jak se velké události obsahově zhostily naše brandy? Může být primárně businessově orientovaný web na české špičce vyhledávání a sledování informací o volbách? Ke žhavému trendu posledních dní jsme sepsali mini volební speciálek!

Blesk vsadil na debaty a zpravodajství hodinu po hodině

Není asi překvapením, že volby byly a jsou aktuálně velkým tématem našich klíčových titulů. Třeba Blesk přinesl napříč webem a sociálními sítěmi 5 profilových rozhovorů s kandidáty na prezidenta (Fischer, Středula, Pavel, Nerudová, Babiš), streamoval před I. kolem pro své čtenáře/fanoušky vlastní prezidentskou debatu ve speciálním volebním studiu, přinesl volební kuchařku, kde dopodrobna vysvětluje všechna úskalí voleb. Otiskl velkou anketu s kandidáty, ve které byly zásadní politické otázky, podle kterých si čtenář mohl vybrat, zda s kandidátem ve věci souhlasí či nikoliv. Přes volební víkend I. kola prezidentské volby přinášel obsáhlé volební zpravodajství, po prvním kole pak velký přehled po regionech, rozhovory a dění ze štábů kandidátů, včetně exkluzivního komentáře prezidenta republiky. K tomu všemu také speciální duelantskou debatu postoupivších kandidátů, které se zúčastnili oba z nich. A mnoho dalšího zpravodajského obsahu, v podstatě hodinu po hodině.  

Blesk Volby

 

Reflex bavil glosami a „memečky"

K mapování dění se samozřejmě připojil i Reflex, který sérii volbeních aktivit zkonsolidoval v rubrice Prezident X, kde autoři zpracovali stovky článků. Kromě oblíbených rozhovorů a politických komentářů nabídnul také speciální prezidentské kvízy, živé glosáře prezidentských debat, populární rozhovorový pořad Prostor X Čestmíra Strakatého s prezidentskými kandidáty, nebo také interaktivní prezidentské ankety i typicky reflexácké” meme na sociálních sítích. 

Reflex Meme

Zajímavost: Jaké byly nejčtenější články prvního prezidentského kola na webu Reflex.cz?

 

E15 v prime timu prezidentských voleb. Nejlepší den posledních 5 let!

Pravděpodobně nejzajímavějším, či možná nejvíce překvapivým výsledkem, jsou však čísla webu E15.cz! E15ka, jako primárně ekonomický a businessový deník, který nabízí především ekonomické a byznysové zpravodajství, komentáře, analýzy a rozhovory, zažila nejúspěšnější den v historii svého měření!

Volební sobota, tedy 14. leden 2023, jako finální den prvního kola prezidentských voleb, se stala nejúspěšnějším dnem z pohledu reálných uživatelů E15, a to od roku 2017. Zajímavostí je, že tento rekord byl nejprve překonán v pátek 13. ledna, a následně znovu v sobotu 14. ledna (+ dalších 38 % oproti volebnímu pátku). Srovnáme-li volební sobotu oproti poslednímu peaku mimo prezidentské volby, byl úspěch E15 překonaný dokonce o 75,6 %! Stejně tak v této metrice redakce drtivě přeskočila všechny weby v ekonomickém segmentu. Skvělá čísla však sklízela také v čtenosti, i touto optikou byla sobota vyhodnocená jako nejlepší zaznamenaný den. 

Díky čemu byl tým E15 tak úspěšný? Zejména zásluhou poměrně dlouhodobé a titěrné přípravy, neustále porovnávané s obsahovou analytikou a reálnými daty o uživatelích a jejich chování, nebo SEO trendy. Volebnímu obsahu se E15ka začala věnovat už v prosinci 2021. V úzké kooperaci s interním týmem business intelligence v CNC, obsahovými analytiky a také redakčním SEO specialistou zpracovávala redakce primárně businessově orientovaného deníku obsah tak, že se dostala na špici českého internetu. K neděli 15. ledna vygenerovala 136 článků věnujících se tématu prezidentských voleb, které měly kumulativní čtenost (články nebo galerie) téměř 5,440 milionů.

E15 Volby 3

Tagy:

onlineBLESKReflexměřenízpravodajstvíE15BIvolby

Co se u nás právě děje?