Zpět na Magazín
Lidé z CNC

Klienti rádi zkoušejí nové věci

Transformace v Czech News Center (CNC) je podle Andrey Touškové, která už dva roky vede ve vydavatelství obchodní tým a stará se o rozvoj multimediálního byznysu, logickým krokem, jestli se vydavatelství chce udržet mezi těmi nejlepšími. „Pokud si chceme vybudovat pozici strategického partnera u agentur a být rovnocenným partnerem klientům, je to nutnost. Vše se nyní odehrává v digitálním světě a je potřeba jít dopředu,“ říká Toušková, jejímž úkolem je nyní naučit obchodníky přemýšlet napříč celým portfoliem produktů a služeb.

Jakými zásadními změnami si inzerce u vás prošla? 

Ne všichni mají rádi změny, zejména ti, kteří pracují ve firmě již dlouho a mají pocit, že ji znají nejlépe. Proto jsem i já měla trochu strach, jak někteří změny přijmou. A jsem překvapená. Vnímám ten pozitivní přístup, i když se musíme učit nové věci, většina tyto změny vítá. Každý dobrý obchodník je rád, když může za klientem přijít s něčím novým. Nejsou to už jen standardní inzertní balíčky, ale vznikají stále nové projekty, jako byla např. před nedávnem CzechTeamTV v rámci olympiády nebo KVIFF, která přinášela unikátní obsah z karlovarského filmového festivalu. To jsou všechno věci, které nám u klientů otevírají dveře a nové možnosti.    

Vašim printovým titulům se daří, čtenost stoupá, čím to je? 

Určitě kvalitním obsahem a celkově se snažíme o větší propojení redakcí. Máme  silnou vlajkovou loď deník Blesk, který je pro inzerenty stále velice atraktivní. A nesmím určitě zapomenout na velkou základnu ženských čtenářek u titulů, jako je Blesk Bydlení, Maminka nebo měsíčníku Moje Psychologie. U toho nám vzrostla čtenost o 22 %, a prodej dokonce o 24 %. Tyto čtenářky se snažíme hýčkat. Pořádáme pro ně pravidelné eventy a vymýšlíme nové crossové projekty. 

 Máte pocit, že se preference a požadavky inzerentů mění? 

 Ano. Klienti se více zajímají o nové formáty a možnosti spolupráce. Ať už to jsou nativní microsite, podcasty, reklamní videa nebo tematické seriály. Jako příklad mohu uvést klienta Asko, kde mohly čtenářky Blesku Bydlení soutěžit o proměnu svého bytu.V kampani se nám podařilo efektivně propojit naše online a print portfolio a i díky video reportážím, které byly také z naší produkce, byla tato kampaň hodnocena jako jedna z nejpovedenějších v uplynulém roce. Nejsou to ale jen novinky, pro klienty je stále zásadnější i kvalitní servis. A být maximálně proklientský je také jedním z našich cílů. Naše obchodní oddělení není jen o obchodnících samotných, ale máme tu i týmy grafiků, copíků, vlastní interní agenturu. Proto jsme schopni připravit i klientům, kteří disponují menším rozpočtem, úspěšné kampaně „na míru“. 

Kampaní „na míru“ je i spolupráce s Pilsner Urquell? 

Přesně tak. I letos se s námi spojil Pilsner Urquell, abychom podpořili jejich tradiční charitativní dražbu pivních lahví. Na projektu jsme spolupracovali už v loňském roce, kdy jsme kromě propojení klasických médií a redakce poprvé vyzkoušeli dražbu formou živého přenosu ze studia s moderátory. Letošní, už desátý ročník dražby bude specifický. Poprvé bude celý pod záštitou úspěšných a výjimečných žen. V čele s designérkou Lucii Koldovou, která také vytvoří tuto jubilejní láhev. I proto bude naše spolupráce kromě tradičních titulů výrazně rozšířena do ženských redakcí, ale to už bych prozrazovala moc. 

Co se u nás právě děje?