Zpět na Blog
Spolupráce

Esport v CNC strmě roste a poráží konkurenci. Přidává hry, zlepší streamy a zvýší prize money

5 minut
Jestli nám rok 2021 něco přinesl, je to určitě obliba esportu. Nemalý podíl na tom má Sazka eLEAGUE – pravidelná soutěž v elektronickém sportu, která vznikla pod taktovkou Czech News Center a ve spolupráci se společností Sazka, v roce 2020. Už předloni, v premiéře, se v ní podařilo dosáhnout nevídaných čísel. Zapojilo se přes 400 týmů a projekt získal rekordní sledovanost. Po prvním roce fungování pravidelné ligy se tak dalo s jistotou říct, že má obrovský úspěch u diváků i hráčů. A znovu se to potvrdilo i vloni.

Hraní počítačových her už dávno není jen domácí disciplína. Český esport si úspěšně buduje své místo a v mnoha ohledech je už srovnatelný s klasickým sportem. V CNC se ve spolupráci s partnery podařilo povýšit esport z disciplíny známé geekům na mainstreamovou záležitost. Díky tomu čeká projekt v letošním roce další zlepšení, ať už v přidání nových her a pohárů nebo zvýšení prizemoney, tak v kvalitnějším streamování soubojů a vylepšení real-time statistik. 

2021: Jarní split online, finále oslovilo přes 143 000 diváků

Na startu druhého ročníku, tedy na jaře 2021, vykázala populární česko-slovenská liga v elektronickém sportu strmý nárůst ve sledovanosti. Jarní sezóna končila online a soutěžilo se tradičně ve hrách Dota 2 a Counter-Strike: Global Offensive. Tento split Sazka eLEAGUE v obou hrách a při součtu všech streamů zasáhl téměř 1,3 milionu zařízení českých a slovenských fanoušků na obou vysílacích platformách Twitch a Facebook. Průměrně jeden stream oslovil 67 tisíc diváků. Největší zájem vzbudily samozřejmě finálové dny, kdy se Dota 2 přiblížila k sto tisícové hranici (94 383 diváků) a CS:GO pokořilo svůj vlastní rekord z předešlého podzimu (143 376 diváků). Na streamovací platformě Twitch.tv překonala liga podle dostupných dat dokonce i několik let běžící konkurenční CS:GO ligu.

cool liga

2021: Podzimní grandfinále konečně offline, na FOR GAMES

Podzimní rozhodující finále Sazka eLEAGUE bylo konečně (i) offline. Na pražském veletrhu FOR GAMES získalo svou vlastní stage. Přímo na místě jej sledovalo zhruba 1000 fanoušků, dalších skoro 7200 diváků prošlo halami For Games. Velký úspěch opět zaznamenal i streamovaný přenos na Twitch.tv, Facebook Gaming a iSport.cz, který během jednoho finálového dne oslovil přes 222 tisíc diváků (222 694 přesně) a kumulativně i s pátečním přenosem se semifinálovými zápasy 445 tisíc diváků. Na Twitch.tv padl rekord za celou historii Sazka eLEAGUE - až 13 370 diváků sledovalo v jeden okamžik finálový duel Sinners-Enterprise. Na místo dorazili fanoušky pobavit také známí influenceři a streameři v čele s Mikýřem, Jirkou Králem, Czechcloudem či Alkanem. Na stage odehráli show match a nažhavili diváky před finálovou bitvou.

cool liga 2

2022: Esport jako mediální téma nejen pro sportovní fanoušky

Přilákat až stovky tisíc lidí k esportu se nestane samosebou. Stojí za tím síla mediálního domu ve spojení s klíčovými partnery. Konkrétně široký mediální zásah napříč českou populací, ale i um zdánlivě “sportovní” téma uchopit z různých úhlů a dostat ho do povědomí lidí, kteří by o esport jinak ani nezavadili. Reportáže, výsledky a rozhovory lákají čtenáře deníku Sport a Blesku, byznysové hledisko je zajímavé pro E15, silné příběhy zaujmou publikum Reflexu a třeba časopis ABC vydal esportový speciál o Sazka eLEAGUE. Už loni tato liga přinesla do českého esportu pravidelnost zápasů a profesionalitu. Ve spolupráci s herní agenturou Grunex pak navíc vzniklo speciální studio a komentátorské týmy (podobně jako to můžete znát z přenosů klasických sportovních zápasů). Výsledkem je nejen zvýšená atraktivita pro samotné hráče, ale především pro diváky. 

Příležitost pro zviditelnění?

Další výhodou je, že CNC umí partnerům nabídnout spojení s novým fenoménem mezi sporty s řadou zajímavých reklamních formátů, product placementů a způsobů, jak může značka vstupovat do živých streamů jednotlivých lig. Ve spolupráci s redakcemi se vytváří i speciální redakční seriály či rozhovory. Je to prostor, kde mohou partneři ukázat příběhy svých značek a předat klíčová sdělení divákům elektronických sportovních klání, tedy těžko uchopitelné cílové skupině. Ať už se jedná o malou nebo velkou značku, esport jí nabízí celkem neorané pole možností, kde se tradiční reklama dá kombinovat s naprosto novými a neotřelými formáty, vymyšlenými týmem Sazka eLEAGUE zapojeným klientům na míru. Od nápadu a kreativy přes produkci až po finální realizaci a vyhodnocení. 

cool liga 3

Po dvou letech zkrátka ušla Sazka eLEAGUE kus cesty. Od spuštění v těžkých podmínkách během prvních Covid-19 restrikcí až po 222 tisíc oslovených diváků za jeden stream. Pod taktovkou nového roku navíc čeká projekt Sazka eLEAGUE mnoho vylepšení, a dá se tak předpokládat i silnější zapojení fanoušků. V roce 2022 přidáváme novou hru (PUBG), další pohár do CS:GO s možností postupu až do European Development Championship, ale i vylepšené real time statistiky ze všech her a kvalitnější streamování soubojů. Díky tomu všemu se liga dostane i na vyšší prize money, a to ve výši 4 miliony korun. 

Na novinkách nyní intenzivně pracujeme. Probíráme je s našimi partnery a týmům i široké veřejnosti je budeme představovat v následujících týdnech. Současně také probíhají i jednání o celoročním partnerství. 

 

Za loňský rok náleží obrovské poděkování společnostem Sazka v roli generálního a titulárního partnera, exkluzivnímu prodejnímu partnerovi CZC.cz, dalším partnerům Omen HP, Samsung Odyssey, Red Bull a VIVO.. Technickým partnerem je herní agentura Grunex.com. 

Krátkodobé spolupráce probíhaly i se společností KB a jejich unikátními platebními kartami s vlastním designem, cool mobilním operátorem Kaktus. Zapojili jsme i na první pohled nespojitelné cereálie Lion od Nestlé

Chcete i vy být součástí dynamického atraktivního odvětví a stát se partnerem zavedených turnajů s  vysokou sledovaností? Rádi vám nachystáme řešení na míru podle vašich komunikačních potřeb a cílů. 

 

Tagy:

EventySpolupráceesportSazkaeLeague

Co se u nás právě děje?