Zpět na Magazín
Spolupráce

Cross-mediální kampaně mají u nás velký potenciál. Je potřeba ho chytře rozvíjet, říká Dušan Gajdoštík

Dušan Gajdoštík není v mediálním prostředí rozhodně žádným nováčkem. V oboru se pohybuje více jak dvacet let. Věnoval se printovým, eventovým i e-commerce aktivitám. Má zkušenosti z oblasti videoreklamy i content marketingu. Od loňského léta má na starosti v Czech News Center právě cross-mediální kampaně a tvorbu komplexních strategií pro větší klienty. Přečtěte si rozhovor, který vyšel v tištěném týdeníku Marketing&Média.

Vaše cross-mediální strategie začala loni na jaře spojením s MALL.TV. Jak pokračuje dnes?

Už po spojení s MALL.TV nám bylo jasné, že musíme využít veškeré možnosti, které nám CMI (Czech Media Invest) nabízí. Dokážeme v něm propojit všechny kanály od deníků, přes časopisy, weby, rádia, online televizi a eventy. Nejdůležitější bylo ukázat a vysvětlit našim inzerentům, jak lze jednu zprávu dostat k zákazníkovi chytře a nenásilně. Zkrátka jak může zákaznická cesta přes naše média fungovat. I proto jsme ještě loni v září odstartovali sérii eventů a brunchů, na kterých možnosti i příklady úspěšných spoluprací blíže představujeme a ukazujeme.

Jak v tom jste úspěšní a na co u klientů nejčastěji narážíte?

Spousta klientů, hlavně těch menších, je stále zvyklá inzerovat jen v určitém typu médií. Mají pocit, že jinde jejich reklama fungovat nebude a efekt z propojené kampaně nebude tak velký. My se jim naopak snažíme ukázat, že pokud je kampaň správně nastavena a rozložena, dokáže zasáhnout mnohem větší skupinu potenciálních zákazníků. V CNC máme přes 40 tištěných titulů, podobný počet online médií, šest rádií a k tomu ještě MALL.TV. Spolu s našimi klienty hledáme nejen optimální mediální mix, ale i způsob, jak co nejpřesněji doměřit vliv jednotlivých zapojených médií.

Doměřování kampaní tedy bylo dalším krokem? 

Přesně tak. Naší velkou konkurenční výhodou je i to, že jsme schopni změřit dopady reklamních kampaní, které si u nás klienti zadávají. Naše unikátnost spočívá v tom, že máme domluvené strategické spolupráce s Mall group, druhý největším e-commerce hráčem v CEE regionu. A když měříme dopad na nákupní chování, umíme využít reálná nákupní data například z MALL.cz. Nezajímají nás jen tvrdá výkonnostní data, ale i dopad reklamy na značku a povědomí o ní. To byl i případ spolupráce se značkou BEKO, která proběhla na přelomu roku.

Můžete více přiblížit, jak kampaň pro BEKO probíhala? 

Během prosince 2020 a ledna 2021 jsme se s výrobcem sušiček BEKO dohodli na kampani, která měla zvýšit povědomí o značce a jejím novém produktu – úzké sušičce do malých prostor. Cílem mělo samozřejmě být i více produktů prodat. Proto nás zajímalo i měření dopadu reklamní kampaně na nákupní chování. Během prosince jsme spustili brandovou část kampaně. Běžela v tištěném deníku BLESK, formou cílených a vizibilních formátů na Blesk.cz a jako video reklama na Mall.TV. Na začátku roku se awareness fáze kampaně přesunula do výkonové. V ní jsme pracovali s daty o tom, kdo již byl vystaven reklamním sdělením z první fáze kampaně. Na ně jsme cílili a retargetovali novou, více prodejní message. Díky měření od Nielsen-Admosphere máme změřeno, že znalost značky se po kampani zvedla v řádu procent, tvrdá data pak ukázala i větší množství nákupů. A přesně tyto výsledky podrobně ukazujeme trhu. Ať už na pravidelných konferencích, případně na chystaném blogu, kde budeme i tyto případové studie zveřejňovat.

Když mluvíte o konferencích, kde tyto crossové projekty představujete. Prozradíte, jak je možné se konference zúčastnit?

Tyto eventy jsou ideální příležitostí, jak klientům na příkladech z praxe ukázat, že spojení mediatypů v kampaních funguje. Vždy se zaměříme na nějaké jedno konkrétní téma a spíkři jsou nejen kolegové z CNC, ale i naši klienti či partneři, kteří prezentují svůj pohled a zkušenosti s těmito kampaněmi. Kromě úvodního brunche na podzim máme za sebou lednovou konferenci se sportovní tématikou, kde jsme například představili naši spolupráci s ČOV během letní Olympiády v Tokiu. Tam budeme mít speciální sportovní kanál Czech Team TV. Přímo z dějiště olympiády budeme přinášet exkluzivní záběry ze zákulisí a rozhovory s našimi sportovci. Během pandemie jsme zvládli ještě online konferenci pro regiony a event na téma finance, kde jsme např. ukázali, jak může fungovat redakční spolupráce s ekonomickým deníkem E15. 

Před prázdninami 24. 6. nás čeká ještě jeden z hlavních eventů tohoto roku. Tématem budou právě crossmediální kampaně a jejich měření, respektive měření jejich dopadu. I když jsou konference určené primárně pro naše klienty, registrace na ně je zdarma na https://www.inspirace.cncenter.cz/. Když máme prostor, rádi pozveme - minimálně k online sledování nejen naše klienty. Na výše uvedené webovce jsou také k dispozici záznamy části předchozích konferencí.

Tagy:

crossmediareklama

Co se u nás právě děje?