Zpět na Blog
Spolupráce

Online projekt ProUkrainu.cz pomáhá už 6 měsíců. Chystá obsahové speciály

Se začátkem dubna jsme v Czech News Center spustili online projekt Proukrainu.cz. Web, který prakticky provádí ukrajinské uprchlíky v nové zemi, tvoří primárně novinářky, které přišly do Čech kvůli válečnému konfliktu. Funguje 6 měsíců, má přes milion zobrazení stránek i další vizi. 

Náš tým tvoří z většiny novináři, kteří byli nuceni opustit na jaře Ukrajinu, aby unikli bombovým útokům a strašným zločinům spáchaným Ruskem v naší zemi. Z vlastní zkušenosti tedy víme, jaké náležitosti i problémy čekají Ukrajince mimo domov, protože jsme si tím sami prošli a neustále procházíme,“ představuje iniciativu na webu jeho šéfredaktorka Natalia Agarkova, která vedla posledních 15 let rozhlasovou a televizní společnost Velykyi Luh v Záporoží. Její tým doplňují také Ukrajinci, kteří už žijí v ČR dlouhodobě a znají velmi dobře české reálie.  

Desetičlenná redakce tvoří obsah, který usnadňuje příchozím (i stávajícím) ukrajinským uprchlíkům dočasný či trvalý pobyt v České republice. Cílem je lidskou a srozumitelnou formou provádět jak administrativou a praktickými otázkami bydlení, vzdělávání, hledání práce, či zdravotním systémem, tak každodenními aktivitami od nakupování až po trávení volného času.

Sociální sítě naplní obsahové speciály. Povede téma vzdělání, práce a pojištění

Web ProUkrainu.cz je se svými uživateli už šest posledních měsíců, a jeho obsah se neustále adaptuje na jejich aktuální potřeby. Pracuje s texty, videy i podcasty, a to nejen na webu, ale také na většině dostupných sociálních sítí, jakými jsou Facebook, Instagram, Telegram či TikTok. Na Facebooku se pyšní téměř 1,3 miliony zobrazení, Instragramový účet se blíží číslu 1,6 milionů s téměř 4,5 tisíci followerů. TikTok ProUkrainu.cz má ještě o něco vyšší počet followerů a skoro 400 tisíc zhlédnutí videí. A svým obsahem zásobuje projekt i Telegram, kde jej pravidelně vyhledává téměř 1100 sledujících, z nichž má téměř 40 % zapnuté pravidelné notifikace.

„Témata plánujeme podle toho, co opravdu naši čtenáři, potažmo uživatelé, potřebují vědět. Aktuálně tak pracujeme primárně na větších obsahových speciálech, které se ukázaly jako dávající největší kontext a smysl," doplňuje šéfka webu Natalia Agarkova. Hlavními tématy nastávající podzimní sezóny tak bude nabídka mimoškolního vzdělávání a kroužků i zaměstnání. Web má v plánu se zaměřit na zmapování kurzů češtiny a subjektů, které je poskytují, stejně tak i v případě kroužků, doučování nebo jiných doplňkových vzdělávacích aktivit. Důležitou součástí bude obsah mapující trh práce v ČR, a to nejen v kontextu postupů a volných pracovních míst, ale také bližšího představení odvětví, firem a zaměstnavatelů, včetně pracovních podmínek, jaké nabízejí. Částečným partnerem aktivit bude například MPSV. 

Hledáme partnery, kteří chtějí a mohou s obsahem pomoci. Například s nimi můžeme natočit připravit obsáhlejší seriály, natočit různé video kurzy či reportáže, tutorialy a další zajímavé a oblíbené formáty. Akcentovat teď budeme hodně i oblast zdravotního pojištění, protože mnoha našim uživatelům končí období, kdy mohli využívat v Česku toto pojištění bezplatně. Jednou z aktivit je tak představení jednotlivých pojišťoven a jejich benefitů či speciálních nabídek pro uprchlíky," dodává Pavlo Nykirka, který má na starost rozvoj webu a jednotlivých partnerství. „Samozřejmě se budeme věnovat i tématům jakými jsou cestování a hlavně vánoční svátky," uzavírá Nykirka. 

Web ProUkrainu.cz je už od svého začátku provázaný s mnoha dalšími podpůrnými aktivitami, jako s nezávislým rozcestníkem pomoci stojimezaukrajinou.cz i dalšími projekty z dílny technologické komunity Česko.Digital či s portálem Workania od LMC. Projekt neustále rozvíjíme, a to jak po obsahové, tak po uživatelské stránce, a jsme otevřeni diskuzi s dalšími relevantními partnery, kteří by pomohli v naplnění jeho smyslu. 

 

Tagy:

Spolupráceonlinespeciályzpravodajstvívideotiktok

Co se u nás právě děje?